onsdag 22 april 2009

Sthlm

Jag och Emma tog min bil(med halv tank) på fredag morgon och rattade ner mot sthlm, höll på gå riktigt illa.. vi var säker på att dom hade ok på gävlebro, men det hade dom inte, men då skulle det finnas en i tierp, vi åkte och åkte och bilen pep, och den visade hur långt vi kunde köra, mätaren stog på 4,5 mil i 3 mil, sen vart det bara --- i rutan, lyckades ta oss till uppsala som tur var, till ett statiol och tankade i 100:-, åkte vidare avfarten efter staiol så fanns ett ok, Emma ville tanka på ok för att hon har okkort. Resten av resan var inga probs.Framme på hotellet runt 2, gick bara upp på rummet och kissade, sen in på stan och jag och Emma tillbringade mest fredagen på Åhléns.. Dom har ju lite större utbud där än här.
Jag köpte en skiva till Hugo, en barnskiva med hans namn i texterna, en söt persikafärgad klänning från espirit till Leah med vita leggings till, sprang även förbi på PUB huset och köpte min älskade schampo och Balsam.
Emma fyllde sina påsar med kläder till Hugo.
Runt sex satt vi oss på en uteservering och drack öl och åt god mat.
Sen hem och såg så ska det låta, sen ner i baren och drack mojhito :).

Lördag morgon klev vi upp åtta, gick ner och åt av den gigantiska frukosten, sen in på stan igen., eller vi startade dagen på Söder och gick i massa massa butiker, på medborgarplatsen så hittade jag en inredningsbutik som hade pinnar, keramikpinnar som man ska stoppa ner i jorden med text på, jag fick med mig Dill, Persilja, basilica, ogräs och massa massa fler.
Efter det så kom min storebror och hans söta dotter Leah och hämtade oss, sen for vi ut på drottningholm och promenerade, efter det så åkte vi till en mysig stuga och fikade och surrade :) Så kul!!
Sen vart vi avsläppta på fridhemsplan och gick i mer affärer,jag fick med mig ett par vita jeans, en skjortklännig :) Efter massa springande på stan så vart vi trött och åkte hem till hotellet och åt en god middag. Sen såg vi på robinson och drack vin till, och avslutade kvällen med drinkar i baren :) Söndag förmiddag drog vi åter in på stan, och jag hittade äntligen ett par Puma skor som jag ville ha.. svarta med strasstenar på.
Vart ingen lång dag på stan idag, utan vi åkte och hämtade bilen på hotellet och åkte klockan 3 och var hemma lagom till sju.
Bilder kommer såfort jag fått dom av Emma.

Ikväll ska jag på kalas hos min stora syster som fyller 40 år idag :) GRATTIS!!/C

Inga kommentarer: