tisdag 14 april 2009

God morgon

Jag vaknade kvart i sex med världens sol i mina ögon, men somnade om till sex då klockan ringde, och då var heltplötsligt solen borta.. :( Men jag tror att den kommer tillbaka det känns så!

I lördags sov jag till halv tre sen fick jag middag hos mamma, Bills syster var därpå besök oxå och vi vart bjudna på skinkstek, jätte gott!! Han är förjävlig på matlagning den där BIll... :)
Sen åkte jag och jobbade natt igen..
Sov till ett på söndagmorgon, sen åkte jag till min stuga och skurade golvena, sen var det dax för middag med pappa och farmor i stugan, och då fick vi laxmacka till förrätt, en gryta med kantareller och fläskfilé i gräddsås till huvudrätt och brownies till efterrätt.. faarmror är så duktig hon med.. :) Sen på kvällen åkte jag hem och var bara hemma...tog mig tillochmed ett glas vin och det händer inte ofta nu för tiden.. hehe
Måndag förmiddag tog jag mina första 6 lådor och körde till min stuga, så nu har dom första köksgrejjerna flyttat in =)! Min fina arbetskamrat Linda kom förbi på en kaffe oxå :) så trevligt med lite hjälp och besök!!

Bemanningen har inte bokat in migpå jobb än så jag ska ringa dom när dom öpnnar klockan sju... (dom ska boka mig dagen innan så att jag kan befinna mig på arbetsplatsen klockan sju)... FÖrst tänkte jag åka så jag var i stan till sju, men med min tur så kan dom lika gärna boka mig på attmarhem (matfors) eller nått ställe i njurunda, så jag beslöt mig för att stanna hemma till 7, inte mitt fel att jag är obokad..

Nu ska jag hälla i mig mer kaffe sen ska jag sminka mig sen är jag redo för en ny arbetsdag.

Btw, så slog det mig i bilen häromdagen att jag har det så bra, Jag har dom finaste föräldrarna/farmor, dom finaste syskona med familjer, dom finaste arbetskamraterna och dom bästa vänner som finns, och jag är tacksam!! Tack <3/C

Inga kommentarer: