söndag 5 april 2009

Söndag.

Igår kväll när jag kom hem efter en filmkväll med Jonas och Verre, var jag jätte sur, det ni, jag kan oxå vara sur :D Hur som helst hade mina grannar en jävla brakfest, skulle jag gå upp och skälla på dom?, eller bjuda in mig själv på festen?, näe jag vände mig om och lyckades somna efter sådär 1½ timme... *suck* tur jag va ledig idag.

Sov till halv tio, sen drack jag kaffe och åt macka, sen ringde jag min Hanna och pratade lite :) Efter det gjorde jag mig klar och for ut till min lilla stuga, och verre och jonas var nästan framme (200m bort) så dom fick skjuts sista biten, bjöd dom på kaffe och visade Jonas stugan.. han ville att jag skulle skynda mig och flytta så han fick middag och sitta framför kaminen snart :p hehe!
När dom gick kom pappa och hämtade mig och vi åkte och köpte färg på Bauhaus, dock bara det som skulle va i hallen eftersom jag hade glömt färgkoden till den vita, så tillbaka och hämta förgkoden, men när jag sen var tillbaka på Bauhaus, så kunde jag ändå inte måla med dom båda för att det skulle skilja så mkt, då hade jag väl lika gärna kunna fått "tonad vit" första gången jag var där... *suck*
När jag kom tillbaka hade pappa och bengt nästan målat klart allt, så jag körde igång med vardagsrummet.. :) Så nu är hallen målad 1 gång (tror faktisk att det räcker) och vardgasrummet målat 2 ggr, så nu ska jag dit imorrn och ta bort all papp på golvet, och sen jävlar ska det Saneras... Det ska skrubbas på alla 4, det ska ytdesinfitioneras, det ska skina när jag är klar.. Sen ska det börja flyttas grejjer.
Hur som helst, när jag var klar åkte jag hem till Verre och jonas och gjorde middag till oss.
Lax med spenat.. Gott som tusan!!
Nu är jag hemma och ska plocka undan sen blir det sängen, för imorrn är det jobb 7-16.
Ha en trevlig kväll, här kommer laxreceptet.

Lax med spenat och peresanost.
4p
4-6 Laxfiléer.
2 Påsar babyspenat
4dl Matlagningsgrädde
1 Permesanost
Potatis.

Skölj spenaten och lägg i en ugnsform, lägg laxen på, salta och peppra (salta rätt mycket för laxen suger åt sig så mycket salt), riv permesanost och lägg rikligt på varje lax bit, häll matlagningsgrädde runt om.
In i ugnen 225grader 20-25 minuter.
Serveras med pressad potatis och sallad.
/C

Inga kommentarer: