söndag 9 november 2008

Middagsbjudning


Ska jag ha ikväll, då det är farsdag idag.

Mamma, Bill, pappa och farmor kommer.


Eftersom jag kommer vara trött så får dom ingen förrätt.

Men till huvudrätt ska jag bjuda på Lax under täcke, underbart gott om man gillar lax och skaldjur.

Till efterrätt blir det hemmagjord vaniljglass med hallon(plockade i sommarstugan).

Jag bjuder er på receptet, för idag är jag snäll.


Lax under täcke 4p

4-6 laxfileér

1 burk kräftskjärtar

1 burk räkor

5 dl creme fraiche

2 kvistar dill

2 dl riven ost

1 msk tomatpure


Lägg laxen i en ugnsform salta och peppra, in i ugnen på 225 grader (15 minuter)

Blanda ihop, creme fraiche, dill, ost, tomarpure , skär skaldjuren i mindre bitar och blanda ihop, salta och peppra och pressa lite citron i.

Ta ut laxen ur ugnen och mosa med en gaffel, häll över skaldjursblandningen.

In i ugnen igen ca 20 minuter.

Serveras med pressad potatis och sallad (jag brukar göra en sallad med ruccolasallad, tomater, rödlök, feta och ringla över lite olivolja).


Nu ska jag fortsätta se på film, så vi hörs mer ikväll igen för då är det dax för sista natten.

/C


2 kommentarer:

Anonym sa...

När ses vi gumman?

Widénskan sa...

Hallå där.
Ha ha känns som om jag känner dig.. har hört så mycket gott om dig från Mimmi!
Har dessutom snokat på din blogg utan att skriva ett inlägg innan ;-)
Hoppas att ni får en jätte mysig farsdagsmiddag.
7 C