lördag 15 november 2008

Jag har bakat

VÄRLDENS GODASTE Cupcakes :)

(Bilden är lånad från leilas a piece of a cake)
3 ekologiska ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av en citron
3 dl frysna eller tinade hallon
Hallon frosting
150 g philiadelphiaost
3 dl florsocker
1½ dl frysta eller tinade hallon
Sätt ugnen på 175 grader, vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt. Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd sakta ner i smeten. Blanda i rivet skal och saft från 1 citron. vänd sakta ner hallonen i smeten
Placera ut 12-16 muffinsformar på en plåt och fyll 2/3 smet i formarna, grädda i mitten på ugnen i c:a 15 minuter, låt svalna.
Rör florsocker och philiadelphiaost krämigt, rör ner hallonen försiktigt och bred frostingen på cupkakesen.
Garnera med Hallon.
Emma, Fredrik, Rolle och Angelica har redan smakat, och dom tyckte dom var jätte goda, Mamma och Bill som står näst på tur :)
Lycka till
/C

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så roligt att baka! a piece of cake, jag älskar den kokboken! Jag fick den i sommras då jag fyllde år av Andrés syskon och jag är riktigt förtjust i den =D Kramkram!