onsdag 13 maj 2009

En tuff dag för Vilda.

Min söta Vilda var super sur på mig i morse eftersom hon inte fick varken mat eller vatten sen igårkväll!!... Innan jag åkte på jobbet tog jag Vilda stoppade henne i hennes kattväska (som ser ut som en träningsväska). Bill skulle plocka upp henne efter sju, och han ringer mig i panik på jobbet halv åtta, då hade hon lyckats tagit sig ur väskan och sprungit och gömt sig under sängen.. Bill ringde mig flera ggr på jobbet, men jag kunde som inget göra, och bad Bill sätta sig och ta det lugnt och låta hon komma fram själv. Klockan nio kom en arbetskamrat till mig och sa att jag kunde åka hem och få fram Vilda så hon kunde komma iväg till Veterinären i tid. Men då kom jag på att jag inte hade nått att frakta henne i, väskan var ju sönder, och det är inget hit att ha henne lös i bilen, så Vilda fick åka kylväska till Vet idag.. hahah guud vad jag skämdes när jag kom tillbaka på jobbet och berättade :D.
Så när jag slutade hämta jag Milla och for sen och köpte en ny bur, sen hämtade jag Vilda, men då hon var på väldigt dåligt humör så fick jag henne i en stor flyttkartong.. stackarn!!
väl hemma så sprang hon in i allt, och kommer inte in på sina gömmställen för tratten är ivägen för allt, men efter ett tag lugnade hon sig, och nu har hon inte lust med nåt, hon ligger still på samma ställe, jag får bära in henne på toan.
Så jag har en Vilda som inte är mkt för världen, men det blir väl bättre, men jag skulle oxå vara sur och han svansen mellan benen om någon steriliserade mig.

Nu är det grey´s så stör mig inte./C

Inga kommentarer: