onsdag 4 mars 2009

Jag är inte världens bästa bloggerska just nu!!

MEN jag har ju ingen dator heller, pappa har vare och skällt på dom som skulle laga min dator, för dom har haft den i 3 veckor snart och inte gjort något åt den, Moderkortet är sönder och dom vet inte om dom ska byta det eller om dom ska lösa in dator, kan ju nästan hoppas på de sistnämnda, men sån tur ska jag väl inte ha!!
Tänkte berätta för er om min hemlighet som kanske inte är så hemlig längre.. :) Jag har varit och kollat på ett gårdshus på Alnö, En röd liten stuga med en liten altan med vita staket, ser ut som ett litet torp.
60 kvm, ljus inredning, diskmaskin, tvättmaskin, torktummlare, kammin och luftvärmepump.. jag tror att det kan bli hur mysigt som helst, Men problemet är just nu att dom vill att jag ska flytta in nu på en gång helst.. Och jag har just sagt upp min lägenhet så det är ju mer än 3 månaders uppsägningstid... men dom skulle se om dom fick tag på någon som kunde flytta in tidigare, hoppas på det, men ska nog ringa till husägarna och säga att jag vill ha de iaf.
Har nu jobbat måndag natt och snart Tisdag natt, går hur bra som helst att jobba natt, har inte ens huvudvärk när jag vaknar...!! heh!
i veckan händer inte så mkt, Torsdag ska jag på slutspelsstart, Fredag ska ja jobba natt igen, Lördag fyller lillprinsen (läs; Hugo) 1 år, men jag kan inte närvara för att vi ska fira pappa som fyller 55 på Söndagen, och sen på kvällen är det jobb för min del.
Nu ska jag göra nån nytta, sen blir det hem och sova en sväng!!
Nu har ni iaf fått lite info!

Har just suttit och drömt mig bort om lite SNÖ (Såg min svägerskas nya ring, är mäkta stolt över min storebror!!!)
Pratade med min storebror Fredrik idag, Frågade om Leah ville ha samma leksak som Hugo har (som jag nog tycker är roligast att leka med), det är en drake som det är massa bollar i (ni vet bollhavsbollar)..självklart ville hon det, så farmor och faster är snäll och köper en åt henne!!

Bilden lånad av lekmer.se

/C

4 kommentarer:

Anonym sa...

Föräldrarnas mardröm, tre timmars boll letande varje kväll ;-)

Carolin Mann. sa...

Japp, Men det kan de vara värt :) Hugo älskar sin, Och jag med för den delen, så du kan ju förstå vad jag gör när jag är uppe hos Hugo m fam. :)

Mamma-Mu sa...

Tänk att en annan visste vad det var för hemlis... *ler*

Men vilken härlig leksak! Å jag ser ju motsattsen till min älskade maken det praktiska med draken!
Alla bollar har ju sin förvaring! Smart!
Å går det sen att få in i både Leah å Hugo att man plockar ihop själv så är det väl ingen konst?!
Ok kanske inte nu med Leah då men längre fram!
Visst var ringen vacker?!
Måste verkligen få till den bara så jag kan använda den. Den passar det gör den men jag får panik när den sitter åt!
Sorry att jag inte ringde upp igen men det var samtal till Maja å det tog en himla tid innan hon hade pratat klart...
Hörs någon annan kväll istället!
Hälsa pappa grattis från oss!
Kram Vännen!!!! //Mimmi

Anonym sa...

Jag har fortfarande vik ute i bredsand. Men nu i varseltider så sitter ja ju ganska löst eftersom ja är 2.5:a och är outbildad. Men ja ta dan som den kommer. Hoppas ja ha tur och få fortsätta jobba. Min lilla hund är inte alls liten längre. Hon är 1år och 2mån och jätte stor. Men hon är världens snällaste och gladaste. Tycker om allt och alla, utom konstiga karar när jag är ute sent på kvällarna ensam med hon. Då bli hon tuff och ska försvara mej om dom kommer nära=)