fredag 31 juli 2009

semestern började ju bra...

14:45 fick jag komma till läkaren, dock inte min vanliga utan den mest otrevligaste nyexaminerade stroppigaste fjant tjej.
Innan hon ens kollat i min hals så markerade hon med att pencillin inte alls hjälper jämnt, sen när hon väl konstaterat att halsen var röd, så trycker hon ner den där spateln som man använder för att trycka ner tungan, den trycker hon ner i halsen och in i det onda så det gör ännu mer ont, kunde inte ens svälja mitt eget salviv.. så efter de gillade jag henne ännu mindre, fick komma in till en jätte trevlig sjuksköterska som tog ett Streptokocker prov i halsen, som visade sig vara possitivt, så fick komma tillbaka in till doktorn igen, och hon skrev ut pencillin.
Härligt att påbärja pencillin på sin första semsterdag... weeeiii!! Men pappa hade redan köpt fotbollsbiljetter så det var bara att gå och försöka att inte svälja... för de gjorde ONT. Tisdag morgon var det redan bättre, men fortfarande ont.. gjorde väl inte så mkt den dagen, var mest hemma och låg i soffan, och på eftermiddagen var jag och några som jobbade som assistenter ihop bjudna på middag, så åkte dit, och halsen var nästintill bra... sjukt trevligt hade vi iaf.
Onsdag följde jag med en kompis som skulle lämna sin häst i järvsö, mitt krav var att gå på järvzoo.. så där gick vi i regnet, ska lägga upp bilder så småningom...
Idag har jag varit hundvakt åt lindas lilla goldenvalp Malte, gått an med grästrimmern här på gräsmattorna, och ränsat rabattera, varit en sväng på plantagen, svängde förbi mamma för att skriva ut recept, och då ringde Petra och bjöd ner mig på hemagjord pizza... :) Och när jag väl var där såg jag att hon hade beställt ljuslyktor som hon inte var nöjd med, hon ville ha vita och dom här var cremevita... Men hur fin som helst, och dom skulle hon skicka tillbax imorrn, men jag var förtjust i dom så jag tog med dom hem och satt upp dom på min altan, och det vart hur bra som helst, om jag får säga själv.

Avgör själv.


/C

2 kommentarer:

Michaela sa...

Vad mysigt du har det på ballisen! Jättefina lyktor! De där dynorna är så himla fina med =) Vilken rymdkatt i fönstret haha ser ut som hon ska stråla bort nåt ;D

Rikke sa...

ojk vad fint du har där ute!
Jag skulle vilja se lite mer bilder på huset,gården rummen osv!
Ta hand om dig gos fia och glöm inte bort att berätta för nära och kära när du är deppig... dom kan hjälpa dig att liva upp dagarna!