onsdag 8 juli 2009

Guuud vad arg jag blir.... PUCKO

Har alltid varit nöjd med våran Vårdcentral.
Försöker nu få tag på min läkare, efter en natt med bara hosta, somnade klockan fyra och ställde klockan på fyra för att få tag på min läkare.. Men då istället för att ha entt kösystem så kopplas man bort, det kommer en röst som säger att man har kommit till läkarens tfn, var god vänta, sen kommer en annan röst som säger, ditt samtal kopplas bort..
Så jag ringde upp ssk istället och hon sa att det kan bli så när det är många osm ringer, men hur som helst så sa jag till henne att jag behövde få ny hostmedicin för den jag har är slut, till svar fick jag
"Men bara så du vet så måste du ha mer framförhållning på recept, så du kan inte få den fören imorgon, och dessutom är det bevisat att vatten och honung är bättre mot hosta än vad din hostmedicin är" ( vill bara tillägga att han skriver ut coccilana till mig för att dom andra hjälper inte... För det första Är du dum i huvudet?, för det andra hur otrevlig får man va?
Efter 27 minuters bortkopplande så ringde jag till Sjukhusets växel som har hand om telefonlinjerna och dom kopplade mig till en annan sjuksköterska, och hon hjälpte mig, så nu ska läkaren i sig ringa upp mig... All cred till Kristine på Alnö vc.
Och en tistel till den där andra sjuksköterskan.
Nu hade jag tänkt lagt mig och sova, men det är ju ingen idé när läkaren ska ringa upp mig. /C

1 kommentar:

Angelica sa...

Eh, vadå mer framförhållning? Man kan ju inte rå för när man blir sjuk? Och e-recept, har hon hört talas om det? Klickklickknappknapp på datorn så kan du hämta det i SKÅNE om du vill. Åååh.. Skriv en insändare ;)